Sunday, November 16, 2008

BABI SANGKUT – UMNO JUGA HARUS DISIASAT

  • Warga Melaka dikejutkan dengan berita daging babi disangkut dipintu pagar AJK UMNO cawangan.
  • Hari ini Ketua Menteri menganggap perbuatan itu sebagai biadap dan kurang ajar. Beliau turut mengaitkan bahawa isu itu boleh membakar api perkauman.
  • Saya kurang setuju dengan pandangan itu. Sudah tiba masanya babi tidak dijadikan bahan perkauman.
  • Persoalan utama adalah perbuatan itu menunjukkan perasaan tidak puas hati seseorang kepada AJK UMNO terbabit.
  • Orang yang tidak berpuas hati itu mungkin Melayu, Cina atau India. Apakah kalau daging lembu disangkut semestinya perbuatan Melayu dan daging babi dikira perbuatan Cina. India pula bagaimana ?
  • Sebab itu saya menyarankan agar perkara ini harus dilihat dipelbagai sudut, jangan sekadar pada sudut perkauman.
  • Pihak berkuasa sewajarnya menyiasat semua pihak yang disyaki. Jangan hanya tertumpu kepada rakyat sahaja, pemimpin UMNO juga tidak terlepas. Kerana UMNO sama UMNO tiada yang mustahil.
  • Pihak berkuasa harus membawa mereka yang bersalah dimuka pengadilan, tak kira mereka Melayu, Cina atau India.

6 comments:

Hasbullah Pit said...

Orang yang tidak berpuas hati itu mungkin Melayu, Cina atau India. Apakah kalau daging lembu disangkut semestinya perbuatan Melayu dan daging babi dikira perbuatan Cina. India pula bagaimana ?


Daging kambing?

mafizah said...

AHH KO CAKAP JE PANDAI...PEGI LA TGK KAT SANA...KEADAAN TEGANG KE TAK.....ORG SANA DAH START KELUAR PARANG NGAN SENAPANG....KO MULOT BERBUIH BERCAKAP JE....JIHAD KE JADAHNYE....

Anonymous said...

UMNO tu parti MAKSUM... kononnya dia la yang paling baik, dia la yang suci. Tapi orang dah nampak... lu pikir la sendiri!

Cikgu Azrin Ab. Majid said...

bagus tu!!

keris pena said...

PAS bukan perjuangkan islam sebenarnya, sebaliknya adalah perjuangkan perut Adun dan MP.
Kononya projek bai kedah dan Selangor adalah asal dari kerajaan terdahulu. klaau iya pun kenapa tak ada kuasa membatalnya pula? Bukankah dah berkuasa? Sahaja mencari dosa? Kalau PAS benar berjihad demi islam, kenapa pula sanggup meneruskan Projek Khinzir Negara? Adakah kerana tunduk atau kecut kepada PKR dan DAP yng lebih berkuasa? atau akan mendapat pendapatan yng lumayan serta ada "order" dari pelanggan tetap di Pulau Mutiara? Cakap tak serupa bikin, kononya boleh hapuskan rasuah, maksiat, arak dan judi, isu babi pun tak kuasa bercakap, apatah lagi nak buat hudud. munafik nyata sungguhlah, nampak serban, janggut dan dan kopiah saja...tapi penipu.

leiah said...

babi-binatang yang dipolitikkan...