Friday, April 17, 2009

UMNO TIADA, RASUAH MATI

  • Dua tiga hari lepas saya berborak dengan seorang JKKK kampung saya. Beliau seorang peniaga, kira berjaya.
  • Soalan pertama dia tanya saya, bila Datuk Ali nak turun.
  • Saya kata, UMNO nak dia lagi.
  • JKKK terus menjawab, "mana ada. Datuk Ali tu jenis ikut suka dia saja. Kalau ada program dia tentu datang lambat, rimas kita yang buat program ni."
  • Sebab itu dikalangan pengawai kerajaan negeri mereka buat pantun untuk Datuk Ali “Ikan Keli ikan limbat, Datuk Ali memang lambat”.
  • Sedang syok berborak dengan JKKK hal kampung kami, masuk seorang pelanggan kedai beliau. Orang Johor tinggal di Melaka.
  • Pelanggan tersebut bila dengar kami berbual tentang UMNO dan pemimpin, beliau terus menyampuk.... “Saya ni bekas orang kuat UMNO Johor, orang dulu berjuang untuk bangsa, pemimpin yang berkorban, saya dulu keluar duit bukan dapat duit. Tapi UMNO sekarang dah rosak, asyik nak rebut projek, rasuah “
  • JKKK terus bagi pandangan “ Mungkin UMNO zaman tok najib ni akan berubah”.
  • Pelanggan tu terus menambah “Bagi saya UMNO tiada baru rasuah mati”.

No comments: