Tuesday, March 20, 2012

DEBAT


  • Semalam banyak SMS dan persoalan orang ramai pada saya bahawa benarkah saya akan berdebat dengan Datuk Ali Rustam pada 15 April 2012 di MITC?
  • Sebelum saya nyatakan pendirian, maka kita harus melihat senario semasa politik di Melaka.
  • Terutamanya majlis-majlis ceramah. Ceramah PR hari ini dimeriahkan lagi dengan ceramah BN disebelah.
  • Pembesar suara BN dihalakan pada pentas PR, pembesar suara PR dihalakan pada pentas BN. Kita semua ceramah serentak. Kadang-kadang penceramah jadi "loktang@sawan".
  • Unsur-unsur provokasi juga pasti merisaukan pasukan keselamatan. Persoalannya sampai bila rakyat boleh bersabar tak kira PR atau BN.
  • Jalan terbaik, kita bercakap satu pembesar suara, satu pentas dan satu Malaysia boleh dengar. Kita berdebat!
  • Ada anak anak muda yang sudah buat banner dan siarkan dalam FB tentang debat 15 April 2012, tentang Pembangunan atau pemborosan Melaka?.
  • Jawapan saya tentang 15 April, saya tunggu respond Datuk Ali, saya secara peribadi bersedia Debat pada 15 April 2012.
  • Debat bukan mencari menang atau kalah. Membina minda kelas pertama generasi Melaka adalah keutamaan kita. Jom Debat!

No comments: