Thursday, August 20, 2009

H1N1 vs DENGGI

  • Tiga hari saya di Permatang Pasir. Tiada kerja lain selain makan dan tidur.
  • Makan kerana nak hidup. Tidur kerana demam.
  • Selsema berdarah, batuk, demam panas , pening kepala dan cirit-birit.
  • Orang berkempen, kita tidur. Sampai yang nak pergi kempen pun kita ajak tidur.
  • Nasib baik kawan sebilik majoriti selsema. Jadi mereka tak berapa nak paksa saya pergi jalani ujian H1N1.
  • Masuk hari ketiga, tak boleh jadi dengan makan dan tidur, baik balik.
  • Sebelum sampai rumah jam 10.30 mlm, saya pergi ke Hospital.
  • Ambil darah dan darah mula diuji.
  • Tepat jam 12.00 malam doktor panggil saya.
  • Doktor kata "Kita dah cek darah encik, encik bebas dari denggi".
  • Aku pening atau Doktor yang pening atau sistem yang pening !
  • Apakah semua ini yang menyumbang kepada 64 kematian.

2 comments:

Pemburu Syahid said...

Salam.....

Semoga cepat sembuh ya akhi...

armouris said...

info tentang selsema babi kat sini - FAQ Tentang Selsema Babi dan demam denggi di sini - Hentikan Denggi Pada Puncanya